[RESOLVED] Gever van de dieseltank« Back to Questions List

De brandstofmeter van De Witte Ruiter (1995,bouwnummer 01) is kapot. Daarom zijn wij op speurtocht gegaan naar de gever op de dieseltank. Vloer open, kastjes geopend, motorkamer onderzocht..... Geen gever gevonden, ook niet boven op de dieseltank. Dus HELP! Wie weet waar de gever zou kunnen zitten? Dank van Piet en Ans
Posted by Piet Niewold
Asked on 20/11/2022 22:36
Zoals beloofd kom ik nog even terug op dit probleem. We hebben de gever gevonden – via de zwarte draad waar Maarten over sprak. Dank dus!
Posted by Piet Niewold
Answered On 21/04/2023 11:11
Maarten, Ook jij hartelijk dank! Wij gaan over een poosje verder met dit project, dus ook met jouw aanwijzingen gaan we ons voordeel doen. We laten jou persoonlijk weten wanneer het gelukt is. Voor nu echt bedankt! Groet van Piet en Ans
Posted by Piet Niewold
Answered On 22/11/2022 15:41
Dag Piet en Ans, Wij varen met Pilot Doubs bouwnr 11 die ook bij de Ruiter is gebouwd. Over de plaats van de gever nog het volgende; De gever zit bij ons aan de voorkant van de brandstoftank en natuurlijk in de hartlijn van het schip. Ook bij ons zijn er inspectie gaten. Als je de pompput opent zal je daar mogelijk een zwarte kabel aantreffen die onder de vloer verdwijnt in de richting van de brandstoftank. Die komt van de gever af. Als je die kabel met een dunne strip volgt dan moet je met wat geluk kunnen bepalen hoever de gever van de achterkant van de vuilwatertank af zit . Als er geen inspectieluikje zit kun je daar met een Feinzaag een luikje maken. Groeten van Maarten
Posted by Maarten Vroombout
Answered On 22/11/2022 09:27
Ton, Hartelijk dank. Wij gaan op de plek die jij aangeeft zorgvuldig zoeken. Duurt wel even, maar daarna melden we jou persoonlijk even of het gelukt is. Dank dus van Piet en Ans Niewold, abv De Witte Ruiter – Dordrecht (0642823511 Piet)
Posted by Piet Niewold
Answered On 21/11/2022 14:00
Hallo Piet en Ans, Op mijn Pilot 44 bouwnr 10 zitten WEMA gevers. Zelf had ik voorjaar alle 3 tankmeters niet of niet volledig werken. Bij mij zitten er voor de diesel en watertank inspectiegaten in de werkvloer. Schroeven losdraaien en (na wat gemartel om ze op te wippen) er een soort glijstang omhoog kan. Om de glijstang zit/loopt een soort glijring die door vervuiling vast gaat zitten. Zorgvuldig maar heel voorzichtig schoonmaken en bij mij werkte he weer. Alleen vuilwatertank (voor mij minder belangrijk omdatik die veelvuldig leeg pomp) moet nog deze winter. Bij mij moet de afsluiter v/d vuilwatertank dicht staan omdat die anders gaat hevelen, Gr Ton v Zoeren/Elburg/06-51-880.333
Posted by Ton van Zoeren
Answered On 21/11/2022 10:37